utama

nuffnang

Sunday, March 3, 2013

PERGI SAJA


Lirik Lagu Pergi Saja – Geisha

Terima kasih tuk luka yang kau beri
Ku tak percaya kau tlah begini
Dulu kau menjadi malaikat di hati
Sampai hati kau telah begini

Berkali-kali kau katakan sendiri
Kini ku tlah benci, cintaku telah pergi

Pergi saja kau pergi, tak usah kembali
Percuma saja kini hanya mengundang perih
Cukup tahu ku dirimu, cukup sakit ku rasakan kini

Janji yang selalu ku ingat hingga mati
Kau setia hingga ku kembali

Berkali-kali kau katakan sendiri
Kini ku tlah benci, cintaku telah pergi

Pergi saja kau pergi, tak usah kembali
Percuma saja kini hanya mengundang perih
Buang saja kau buang cinta yang kemarin
Perasaan tak mungkin percayamu lagi
Cukup tahu ku dirimu, cukup sakit ku rasakan kini

Pergi saja kau pergi, tak usah kembali
Percuma saja kini hanya mengundang perih
Buang saja kau buang cinta yang kemarin
Ooo percayamu lagi
Tinggalkan saja diriku, semua kan percuma
Cukup tahu ku dirimu, cukup sakit ku rasakan kini

Tuesday, February 19, 2013


Lirik Lagu Hilang Naluri –Once Mekel


Mawar merah yang ku cium
Ternyata menusuk dan beracun
Wanginya menyenangkan hatiku
Membuatku tak karuan

Sehari tak bertemu dengannya
Serasa hampa dalam hatiku
Ku mabuk cinta yang tak terbaca
Oleh naluriku

Dia sama sekali tak cintai diriku
Dia hanya memanfaatkan diriku

Matilah kau di dalam hatiku
Bawa pergi saja dirimu
Sampai ke dasar lautan
Matilah kau bersama cintaku
Banyak berharaplah dirimu
Semoga dapat bahagia, berharaplah

Ku berlutut di bawah kakinya
Ku berikan hatiku untuknya
Ku telan semua luka-luka
Ku tak punya perisai lagi

Sehari tak bertemu dengannya
Serasa hampa dalam hatiku
Ku mabuk cinta yang tak terbaca
Oleh naluriku ooh

[Matilah kau]
Matilah kau di dalam hatiku
Bawa pergi saja dirimu
Sampai ke dasar lautan
Matilah kau bersama cintaku
Banyak berharaplah dirimu
Semoga dapat bahagia ooh

Tuesday, January 29, 2013

KITA


Tarian kita tak sama....
Nyanyian kita tak seirama....
Rentak kita tak senada.....
Lyric kita jauh berbeda.......

Kau mencipta lambaian asmara...
Aku mencipta lambaian cinta....
Kau memaut segala nyata...
Aku menyahut sedalam rasa......

Kita tak pernah sama..............
Tarian kita pincang semua..........

Kau mengalun irama dunia....
Aku mengalun irama jiwa.....
Kau menerpa dipandangan mata...
Aku menerpa dilirikan rahasia.......

Kita tak pernah sama....
Tarian kita pincang semua.........

Menarilah dikau dengan rentakmu...
Menari aku dengan rentak ku....
Biarlah semua bersaksi disitu....
Dimana benar dimana palsu........

Tarian kita pincang semua....
Kau dan aku tak akan pernah sama............

Monday, January 28, 2013

stress sgt2....

awak buat saya mcm lampin pakai buang....

mengimbau sejarah cinta kita .. amat menyeronokan... namun kini hanya kenangan yg tercatat.... semuanya sudah berubah, tidak seperti dulu.... semuanya hanya dirimu dan family... tiada lagi syg di hati.... tiada lagi kemesraaan kita .. tiada lagi  keperihatinan mu buat ku.... semuanya sudah hilang.... seperti kabus ditgh hari...

apa yg ku tunggu lagi... semuanya sudah benar lagi bersuluh... aku tiada lagi dlm ingatan dan lipatan memori... aku dah menjadi yg ke 10 dan terakhir di dalam list hidupmu..... bukannya org yg penting di dalam jalan  cerita hidupmu B..... tiada lagi cerita2 yg mampu kita kongsi... tiada lagi  ayat2 indah memenuhi hidup kita... semuanya sudah sepi... sudah hambar.... hilang serinya ...........

Saturday, January 26, 2013

RINDU BERTANDANG LAGI



Rindu bertandang lagi kekasih
Hatiku merintih keranamu
Kesunyian mencengkam
Lautan kenangan
Ajaibnya perasaan oh..oh..
Rindu membawa daku kekasih
Pada musim-musim bersamamu
Rasa kasih dan rindu
Yang tertanam buatmu
Di jambangan usiaku
Waktu memisahkan aku denganmu
Kemanisan bersatu dalam sebuah rindu
Kini saat indah menjadi sejarah
Dan musim pun berlalu bersama waktu
Kini bertemankan sebuah perasaan
Rasa kasih rasa rindu padamu
Rindu bertandang lagi di hati
Rindu menghampiri kala sendiri
Halaman hidupku yang kosong tak terisi
Sungguh lama dikau pergi

Friday, January 25, 2013

MELAWAN ARUS


Sebegini hatiku rasa
Mengapa harus begini
Kau disana aku disini
Ku tak bisa lihat semua

Cara cinta ini
Maka katakan padaku
Apakah kita harus bersama
Tuk meneruskan perjalanan

Asmara engkau dan aku
Bagai sudah tidak jalan pemisah
Seperti tiada erti semua
Kerna ku tak daya melawan arus

Asmara engkau dan aku
Dibuai gelora dan tak menentu
Seperti tiada erti semua
Kerna ku tak daya melawan arus

Arus ini, arus ini

Cara cinta ini
Maka katakan padaku
Apakah kita harus bersama
Tuk meneruskan perjalanan

Asmara engkau dan aku
Bagai sudah tidak jalan pemisah
Seperti tiada erti semua
Kerna ku tak daya melawan arus

Asmara engkau dan aku
Dibuai gelora dan tak menentu
Seperti tiada erti semua
Kerna ku tak daya melawan arus cinta

Melawan cintamu
Melawan cintamu

Monday, January 21, 2013

DIANTARA BINTANG- HELLO BAND


maafkan aku yang selalu menyakitimu
Mengecewakanmu dan meragukanmu
Tersadar aku bila kamu yang terbaik
Terima aku, mencintaiku apa adanya

Di antara beribu bintang hanya kaulah yang paling terang
Di antara beribu cinta pilihanku hanya kau sayang
Takkan ada selain kamu dalam segala keadaanku
Cuma kamu ya hanya kamu yang selalu ada untukku

(di antara beribu bintang hanya kaulah yang paling terang
Di antara beribu cinta pilihanku hanya kau sayang)
Takkan ada selain kamu dalam segala keadaanku
Cuma kamu ya hanya kamu yang selalu ada untukku
(di antara beribu bintang hanya kaulah yang paling terang)
Ya cuma kamu dan hanya kamu yang selalu ada untukku
Dan paling mengerti aku


KAULAH SAHABATKU, KEKASIH HATIKU....

Lirik Lagu Sahabat - Najwa Latif

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu

Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ

Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Ku tahu ku kan selalu ada

Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu

Kau lah yang selalu

Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ

Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau lah yang selalu

Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ

Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Sahabatku.

Tuesday, January 1, 2013

Selamat Tahun Baru ....

Selamat Tahun Baru.... Azam baru ada ke? rasa2 mcm x ada ajannya.. huhuhu......

Ya Allah , semoga tahun yg baru ini membuka lembaran baru ku... Buang cerita2 sedih yg sering menghantui hidup ini... kalau boleh Ya Allah.. aku dah x ingin menangis lagi... kgd2  rasa mcm dah boring dah x semangat dengan hidup ini... Rasa mcm2 nak pergi jauh.. nak bawa sekeping hati ini... jauh2... Tapi aku masih sedar... aku masih ada tanggungjawab.... aku bukan remaja lagi yg boleh buat apa yg disukai... aku ada komitmen pada keluarga serta kerjaya....    Ya Allah berikan aku kekuatan  dan murahkan serta permudahkan rezeki aku utk tahun ini....... aminnn

Untukmu B....
Ya Allah berikan keceriaan buat B... pulihkan semangat B, aku rindu B yg dulu , yang selalu ketawa dan ceria.. Moga B dpt pulih dgn cepat dgn dugaan Mu itu... Moga B tabah.... hadapi semua ini.... Moga hubungan aku dan B lebih kuat... walau kdg2 rasa mcm dah x ada harapan.... moga tahun ni.... dan sampai bila2 .. kami dpt pertahankan hubungan ini.. mungkin bukan sbg sepasang merpati... segalanya Mungkin.....kan B.... Moga Allah izinkan hubungan ini.....

Hubby... jgn mudah rapuh... sbb hubby adalah kekuatan syg....

DOA IKHLAS DARIKU utkmu B


Sunday, December 30, 2012


Lirik Lagu Deja Vu – Shila Amzah

Aku bukan lemah tanpa cinta
Hanya tidak mampu sendiri tanpanya
Biarkan aku menangis kerna derita

Dia hadir mengubatkan rindu
Mengajarkan aku erti cinta
Namun semua tidak seindah ku sangka

[Chorus]
Dialah yang aku inginkan
Dia cinta yang kudambakan
Namun semua hanya tinggal mimpi
Terpisahnya cinta

Aku harus melupakannya
Aku harus memadam rasa
Namun hati tidak pernah mampu
Melepas kau pergi

Dialah yang aku inginkan
Dia cinta yang kudambakan
Namun semua hanya tinggal mimpi
Terpisahnya cinta

Setelah sedar dari mimpi
Harus ku terus hidup tanpamu
Kini ku pasrah segalanya
Tentang cinta


Monday, December 24, 2012

CERITA KITA, DUNIA KITA

Terima kasih ya Allah kerana  memberi peluang aku untuk mengenali dia. terima kasih B kerana menemani syg ke majlis itu. Satu majlis yg amat bererti buat sayang... Thanks sgt2...  Sepanjang tempoh 3 hari kita bersama, sebenarnya banyak membuka mata dan hati syg mengenal kehidupan B yg sebenarnya. Sepjg satu tahun kita kenal, baru hari itu , syg benar2 mengenali insan yg ada dalam  diri B, walau bukan sepenunhnya, namun syg sgt bersyukur kerana Allah telah mengizinkan perhubungan kita ini , mengatur perjalanan kita hingga selamat ...dan memberikan peluang syg mengenali B...

Hari pertama kita , Syg syg2 suka . Walau kita sgt penat, perjalanan yg jauh, Tp kita punya masa bersama , bercerita, ketawa bersama.. dan yg penting cuma kita, tiada org lain yg menganggu..
Hari kedua, permulaan yag sangat Indah, walau penat waktu itu, tapi kalau difikir balik, ketawa seorg2 syg . meronda2 tanpa tujuan, kdg2 kita tersesat... namun best sgt.. Pada petangnya syg sudah mula terasa hambarnya.. sedikit atau banyak sememangnya ianya sudah terasa , menjejaskan perhubungan kita. Malam itu syg diam. mungkin B x terperasan , namun waktu itu syg dah terkecil hati dgn  B.. skrg janji kita bukan kita saja... tp sememangnya kita sudah sedar, kita punya komitmen yg penting dgn insan2 disekeliling kita. itu adalah hakikat ,.. dan syg perlu menerima semuanya itu......Dan di detik itu, syg dah tahu , dan syg perlu membuat keputusan..... demi perhubungan kita ini...... demi hati syg yg tak ingin terluka lagi...

Maaf byk2 B, sebb membawa B jauh dr family B, jauh dari anak2, jauh dari wife yang tersayang, yang dirindui.. Maaf banyak2, sebab syg tak pernah terfikir tindakan yg syg buat ini, membuatkan hati B dilanda rindu yg sagt kuat pada mereka. Maaf banyak2 B.. syg pentingkan diri sendiri. Jujur syg akui, syg tak pernah menjangka yang hubungan B dan Dia mcm itu sekali, hubungan B dan  dia sgt rapat, mcm pasangan yng hangat bercinta, jujur syg akui syg sgt cemburu  B dgn dia,... telepon, sms... spjg waktu.. Syg terasa jauh sgt dgn B. rasa bersalah sgt2.. .. klu waktu itu, syg ada pilihan, syg mcm nak aja ckp kat B, " balik la B, mereka sgt perlukan B,,,,, syg kat sini boleh bawa diri syg sendiri...Syg dah biasa hidup sendiri, Syg boleh lalui semua 2 sendiri.... ".. Ya Allah cuma kat hati aja , ayat2 itu terkeluar.. sebab hakikatnya syg x mampu sendiri di situ... syg sgt perlukan B........waktu itu.

Dikala itu.. syg terfikir, mampukah syg membina kehidupan dgn B, syg rasa syg tak mampu  dr segi emosi, kerana sepjg kita bersama, kita langsung tiada privacy.... setiap saat B dan dia berkomunikasi, Setiap waktu nama dia dibibir B... smpkan syg terfikir... aku niii dah jadi klon wife B dah... mcmana la kita nak hidp bersama B.. Biarlah kita mcm nii... sekurang2nya.... masa syg yg sedikit utk B....hati syg tak kan sakit lagi... mcmana xhubby buat kat syg.... dia col dan sms dgn GF dpn syg..  mcm 2 la B buat kat syg ... sdh tul.

hari ke 3 kita, syg dah nampk keceriaan di wajah B, Syg dah tahu... ...... rupanya Allah itu Maha adil... dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita.... sekurang2nya syg tahu kedudukan syg,  tempat syg di hati B.... KIta sememangnya sudah ditakdirkan untuk tidak bersatu........


CATATAN KONVO KE 13 (OUM)

Alhamdulilah Ya Allah, berkat kesabaran ini, aku memperolehi segulung Ijazah. Terharu sgt2 ... Hingga ke detik aku menerima segulung Ijazah ini pun tak putus2 kau turunkan dugaan buat ku Ya Allah, Terlalu banyak ujian yang ku tempuh, namun aku amat bersyukur kerana kau kurniakan aku sekeping hati yang sangat kuat, sekeping hati yg sgt  teguh... mampu bersabar di dalam setiapdugaan yang kau berikan ini...

Hati ini tidak pernah menduga, disaat impian ini menjadi kenyataan , aku diduga lagi.. Di saat sejarah yang aku cipta, namun aku keseorangan mengharunginya... Sedihnya hati, Disekeliling aku ramai org, sekeliling aku ramai teman2.. tapi kerdil, sendiri tanpa sapa2 menemani.. Ya Allah , hatiku sebak sangat... Ingin ku kongsi kegembiraan ini, tapi dengan siapa... tiada.. semuanya hak org ... aku sendiri di dlm dewan... kosong

AKU : Cik, nak tumpang tanya, kat sini ada tak loker yg boleh simpan barang? Sy tak boleh bawa  
             handbang    masuk dewan la cik...

STAF : Cikgu, kat sini bukan shopping komplek nak simpan barang. cari sanak saudara la , bagi mrk
             pegang, itupun nak kena cakap ke? cepatlah cikgu, jangan lambat......

AKU : Ya Allah, sy x ada saudara, sy dtg seorg.... kat mana sy nak simpan beg ni... huhuhu

Dalam dewan, disaat org lain tersenyum, seronok bergambar.... aku disudut itu..... airmata aku tak berhenti mengalir... ku tahan sendu , agar rakan sebelah aku tak mendgr tangisan ku ini... Ya Allah aku menangis lagi... Untuk mengembirakan hati ini, aku belikan sejambak bunga... untuk aku hargai diriku sendiri. Biarlah tiada sapa2 pun... aku masih teguh berdiri.. untuk aku....Semangat aku masih kuat... kerana aku belajar untuk diriku bukan untuk sapa2.... Saat semua org berkumpul dengan sanak saudara.... aku  berjalan perlahan keluar dr PWTC keseorgan..... biarlah... Hanya Allah yg tahu.... kekuatan dan kelemahan dalam diri ini.............


.

Thursday, December 20, 2012


SUKA SANGAT2 LAGU NI....... MCM KITA KAN B?.. HUHUHU


Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata

“Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”

“Saya kenal sayang saya”
Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya

Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna

Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa

Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala

Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua


Sunday, December 16, 2012

konvokesyen ke 13 oum

18 dis 2012

PWTC..... i'am coming
huhuhu


nanti update naaaa........